Secció senderisme - 2011

20 de FebrerSORTIDA GALILEU-MASSANELLACrònica i fotos
20 de MarçELS 5 MILS...Crònica i fotos
22 i 23 d'abrilIV Clàssica Volta a SóllerCrònica i fotos
15 de maigEls 5 passos( d’en Capet, de sa Servera, d’en Careta, des Cornadors i de ses Lloses) Crònica i fotos
29 de maigSortida cultural Botànica Crònica i fotos
19 de junycosta de Valldemossa/DeiàCrònica i fotos
Finals de juliolSortida Pirineus. Pujada a s'Aneto i Possets Crònica---Galeria fotos
18 de setembreSa Coma Carnissera Crònica i fotos
2 d'octubreSortida cultural de Geologia-medi ambient Crònica i fotos
16 d'octubreLa Malè-AriantCrònica i fotos
20 de novembrePuig Tomir pel pas del diable Crònica i fotos
18 de desembreItinerari per concretar (fent el tradicional dinar "a taula" Crònica i fotos

ES TEIX I DINAR DE CLOENDA

Desembre 2011

Com es tradició, el club de muntanya i escalada de Sóller, en arribar en aquestes dates tan assenyalades, fa el tradicional dinar de cloenda, amb totes les seccions. Aquesta vegada es va fer en el Restaurant Can Pedro (Valldemossa). Amb un èxit de participació, companyerisme, bon ambient i ganes de passar-ho bé. A part aprofitaren el dematí, per fer activitats.

es teix

La secció d'escalada - barranquisme, va aprofitar la proximitat que els oferia la zona, anant a escalar a les vies del port de Valldemossa. El fred, vent i amb els dits congelats, no els va impedir encadenar vies una darrera l'altre. Cordes, arnesos, peus de moix, cintes, mosquetons i molt de magnesi; per superar – emplear, cantons, regletes, bidits, invertits de placa, desploms, diedres. Però sobre tot gent que estima la muntanya i ganes de passar-ho bé.

La secció de senderisme - curses, tenia per davant un itinerari no molt llarg, però amb un desnivell important. El dematí es presentà ventós i fred, però tampoc va impedir la sortida. Començaren a caminar direcció a Sa Coma i des del principi imposaren un ritme fort. Pujaren per Els Cairats, on el desnivell es important, passaren per la font d'es Poll i refugi dels Cairats. Una vegada passat, es desviaren de la pista forestal, pujaren en Es Teix per un pas poc conegut i sense nom, en aquesta zona el fred, la boira i baixa temperatura eran presents, fins arribar al cim. Una pujada totalment hivernal. Baixaren per el camí del Caragol (aquí del vent estaren arrasarats), camí dels Cairats, sa Coma i Valldemossa.

Prest sortiran els calendaris de les diferentes seccions del club, pel proper 2012. On es prometen activitats prou interessants i agosarades.

TOMIR PEL PAS DEL DIABLE

Novembre 2011

Sortida de senderisme a la zona del puig Tomir.

tomir1

Sortiren del refugi de son Amer direcció a la finca de Manut, finca de Binifaldó. Agafaren el camí vell de Pollença, fins arribar a la font de muntanya i les Covasses. Fins aquí el camí era bo i en poc desnivell, inclús negatiu, però a partir d'aquí, es desviaren per agafar direcció al pas, el desnivell és important i el camí poc definit. Passaren el temut Pas d'es Diable, fins arribar al coll de Fatàritx.

Els quedava la darrera pujada, per arribar en es Puig Tomir (1104 m). Aquí la boira, vent i fred eren presents. La muntanya els mostrà la seva duresa i encant al mateix temps.

tomir3

Començaren el descens per la cara Sud, passaren pel Coll d'es Pedregueret, coll Pelat i Son Amer.

Tota una sortida al nivell dels agosarats muntanyers.

La propera sortida dia 4 de Desembre, per visitar la cova Tancada, en el cap de Menorca.

LA MALÈ

Octubre 2011

El passat diumenge 16 d'octubre vam realitzar una sortida de senderisme circular a la zona de La Male.

La Malè és una zona inhòspita, incomunicada, llunyana, rocosa, de vegetació baixa (sobre tot càrritx i mates) i d'una especial bellesa, situada a la zona de Mortitx.

Sortiren del portell de la finca Mortitx, direcció en el Clot de les Someres o cingle de les Mules, seguidament trobam l'Avenc de l'Aigua, on val la pena visitar l'impressionant boca i fondària.

la male

El camí continua amb petites pujades i baixades fins arribar a la part alta del pas de les voltes de S'Ullastre, baixant aquest pas ens duria a la rota d'es Rafal d'Ariany, però seguirem sense perdre cota passant pel Pla de les Verges i seguidament la rota de La Male. Uns plans de mitjana grandària on hi ha restes d'explotació agrícola (oliveres, figueres, un pou, restes de la caseta de la rota).

Sortiren d'aquest pla pel pas del Garrover, seguidament el camí no és ben definit per dins les roques i carritxeres fins arribar La Coma i finca Mortitx.

Una sortida a una zona no molt coneguda a la nostra estimada serra de Tramuntana. La propera sortida serà de nivell baix, el dia 6 de Novembre.

SA COMA CARNISSERA

Setembre 2011

Desprès de les vacances del mes d'Agost, la secció de Senderisme del CMES, va començar amb les seves sortides muntanyenques. Aquesta vegada per terres Solleriques, a una zona propera al poble, però no molt coneguda pels Sollerics, a sa coma Carnissera. El nivell tècnic un poc exigent, per passar per uns pasos compromesos.

sa coma carnissera5

Sortiren de la Plaça direcció al cementiri, finca sa Coma, sa Miloca, fins arribar a la cova de sa Mamalluda. Aquesta és una vauma de considerable grandària, tancada per la part de baix, per una paret (onstrucció empleada com a sestadors).

foradada2

Seguiren direcció al cingle de s'Obi, on es troba un pou i una vauma d'especial bellesa.

Del cingle de s'Obi es dirigiren al cingle del Ferro, on es troba una mina, que es va fer per cercar aigua.

sa coma carnissera

pou de s'obi

D'aquest cingle sortiren pel famós pas LLis, que els dugué a la finca de la Serra, per on feren un recorregut d'uns 500 m, fins trobar el camí d'es Castellot, on començaren el descens.

La segona part del camí que emplearen per baixar,el camí dels Alous, fins arribar a la carretera de les Tres Creus i Sóller.

vistes sóller

Es un recorregut no molt llunyà, però singular i on es pot gaudir de les vistes de Sóller, en tot moment.

La propera sortida serà una sortida cultural de Geologia, el 2 d'Octubre.

ANETO

Juliol 2011

GALERIA FOTOS ANETO

Cim de l'Aneto Cim de l'Aneto

La secció de senderisme del CMES, la setmana passada, va fer la sortida anual per les muntanyes dels Pirineus, concretament per la zona de Benasc, on va dividir l'estada en dos refugis, 4 nits al refugi de “La Renclusa” i 2 nits al refugi “d'Angel Orus”. A part dels dies que dedicaren a l'aproximació als refugis, alguns dels quals és una bona excursió, podem destacar les següents sortides:

Refugi de la Renclusa
Dilluns 18 de juliol - Pujada a l'Aneto(3.350 m):

Sortiren del refugi de La Renclusa que es troba 2.140 m. Els primers 800 m de desnivell es puja per una zona de roques, de difícil progressió, fins arribar al Portillón Superior, que és el pas per accedir a la glacera que puja a l'Aneto.

El principi de la glacera està fusa, degut al canvi climàtic i s'ha convertit en una pedrera fins arribar a la zona de gel. En la zona de gel ja és necessari l'ús de grampons i es segueix la progressió fins arribar al Coll de “Coronas” (3.208 m).

A partir d'aquest punt la pendent augmenta i amb conseqüència la dificultat, fins arribar al famós “Pas de Mahoma”. Aquest pas és una cresta aèria, no apte per a muntanyers amb vertigen. Aquesta cresta duu al cim de l'Aneto.

El repte estava aconseguit, ara només faltava la tornada, on els perills augmenten degut al cansament, confiança,... Però tot va anar bé i després de unes 12 hores de dura jornada completaren la sortida.

baixada de l'Aneto

Dimarts 19 de juliol: Sortida circular per la zona.

Sortiren del refugi de La Renclusa, direcció al parking de “La Besurta”, abans d'arribar-hi, es desviaren direcció al “Forau d'Aiguallut”, què és un riu que en arribar en un punt, es filtra per un forat i desapareix, fins a sortir a la Vall d'Aran.

Seguiren per passar per la cascada d'Aiguallut i pla d'Aiguallut(zona de llacunes que alimenta el riu d'Aiguallut.
Després seguiren cap al coll de la Renclusa i baixaren cap al refugi. Va ésser una sortida d'unes 5 hores de nivell mitjà, però pogueren disfrutar d'un entorn d'una bellesa extraordinària.

cascada d'Aiguallut

Dimecres 20 de juliol: Aproximació a la Tuca d'Alba (3.107 m) i pujada al cim Paderna (2.622 m).

Sortiren del refugi de La Renclusa direcció a l' “Ibón de la Renclusa”, que ès una zona de llacs . Seguiren pujant per la vall fins arribar a una cresta interminable i de forta pendent que arriba a la falda del “Pico de Alba”.
En aquest punt, el temps amenaçava tempesta i decidiren tornar enrera.

Pujada Tuca d'Alba

Quan davallaren el temps va millorar i es desviaren del camí per fer el “Pico de Paderna” (2.622m) Adalt d'aquest cim pogueren disfrutar d'unes maravelloses vistes de la zona.

Al final seguiren baixant fina arribar al refugi. Una sortida de nivell alt, d' unes 9 hores de durada.

Podem destacar del refugi de “La Renclusa”, l'extraordinària amabilitat que varem rebre, i on ens vàrem sentir com en família, la qual cosa no es pot dir de la majoria de refugis de la zona. Per això vos recomanam aquest refugi en cas de trobar-vos a la zona de Benasc. Està obert tot l'any i és adient per pujar a l'Aneto, Maladeta, Alba i altres 3.000, també a l'hivern es pot practicar senderisme amb raquetes o esquí, fora de pista.

Divendres 22 de juliol:Aproximació al pico Posets (3.369m).

Sortiren del refugi Angel Orus (2.148m), agafant el GR11.2. El principi és d'una pendent constant, per una zona mixta de pedra i terra.
Arribant a un punt el GR 11,2 es divideix en dos i es segueix el camí de l'esquerra. A uns 200m de desnivell es troba el creuer cap a la “Canal Fonda”, un comellar amb molta pendent, on es troba dues petites glaceres i per tant s'ha de portar grampons per passar-les.

Collado del diente

Aquesta canal porta a la cota 3.015 m “ Collado del diente”. Aquí les condicions meteorològiques eren adverses, vent fort, fred i adalt del cim els esperava boira espesa, per això decidiren tornar enrera.
A la baixada seguiren el GR per arribar al llac de Llardaneta i per després tornar al refugi.
En definitiva ha estat un setmana molt interessant, per gaudir d'unes muntanyes maravelloses, practicar un esport i una forma de viure diferent, enfora de la vida estressant que duim a vegades i de la vida materialista,..., poguent comprovar que amb poc podem viure.

També tot el grup, del més experimentat al menys, ha aprés un poc més de la muntanya i ens hem adonat compte del petits que som i que la millor manera de conservar la natura és coneixer-la i respectar-la.

COSTA DE VALLDEMOSSA-DEIÀ-SA FORADADA

Juny 2011

foradada2foradada4 foradada5foradada8

Diumenge passat la secció de senderisme del CMES va realitzar una sortida estiuenca per la costa de Valldemossa - Deià.

Agafaren el camí de Pescadors, que està situat a la carretera de Deià - Valldemossa, concretament entre la finca Son Galceran i la finca Can Costa (aquest camí baixa cap en es Caló de s'Estaca) abans passaren pel mirador de la Rassa, on gaudiren d'unes immillorables vistes de la costa.

foradada1

Seguidament passaren pel costat de la finca s'Estaca, propietat del famós actor Americà, Michael Douglas. En arribar en es Caló, aprofitant l'especial bellesa d'aquest poblet de pescadors, aprofitaren per berenar.

foradada7

Seguiren per la pista forestal que condueix en es Guix, allà conectaren l'antic camí de l'Arxiduc, que la mar l'ha fet desaparèixer en gran mesura i va, costa a costa, fins arribar a la península de la Foradada, on aprofitaren per pegar un cap fico i dinar.

foradada3

El capvespre prengueren la pista forestal que puja a Son Marroig i aquí finalitzà l'excursió. Una sortida no molt complicada tècnicament, ni en distància, però d'una bellesa excepcional, en una de les zones costeres més boniques de Mallorca. La propera sortida, es farà el primer diumenge de Juliol i serà els cinc passos.

foradada6

SORTIDA CULTURAL BOTÀNICA

Maig 2011

El passat diumenge 29 de Maig, la secció de senderisme del CMES, va realitzar una sortida diferent a la seva tònica. Una sortida cultural de botànica, guiada per l'estimat soci del club expert en la matèria, Joan Bibiloni.

bini2

Sortiren del portell del camí dels Binis, coll dels Cards Colers, camí dels Singles i font de sa Bauma.

bini1

Aprengueren el nom popular, nom científic, identificació, època de floració, aplicacions medicinals, hàbitat on viuen les plantes i arbres que trobaren. Per exemple: Estepa Joana, estepa llimonenca, estepa blanca, Violeta de penyal, Col borda, xuclamel, càrritx, mates, espinaler, boixos, roser bord, llempúgol, diferents orquídies, falgueres,...

Perquè la millor manera de respectar, entendre, preservar, gaudir,... de la nostra estimada muntanya és conèixer-la millor.

bini3

Seguint aquesta línia de sortides la propera tardor realitzaran una sortida cultural de geologia.

Portell de sa Costa-Font des Verger-Camí vell del Barranc

Maig 2011

El passat diumenge 15 de Maig, la secció de senderisme del CMES, va realitzar la sortida mensual. El dia meteorològicament parlant no començà amb bones perspectives (pluja, vent i boira), en conseqüència van haver de canviar part de l’itinerari, més tècnic i compromès. Però no els va aturar de seguir l’excursió.

portell de sa costa

Sortiren de Fornalutx, direcció camí d’es Creuer, camí d’es Portell de sa Costa, Portell de sa Costa. Aquí la meteorologia era de ple hivern (fred, boira i brusca) i decidiren no fer la serra de Son Torrella. Es dirigiren a la rosseguera d’es Verger (on practicaren tècniques de descens), font d’es Verger, can Silles, Gorg de can Catí, camí vell d’es Barranc, on varen dinar. El dia ja havia millorat i gaudiren d’immillorables vistes de la nostra vall. Per acabar arribaren a Biniaraix i Fornalutx.

rosseguera des verger

La propera sortida serà el darrer diumenge de Maig, on faran una sortida cultural de botànica i geologia.

IV Travessa Clàssica Vall de Sóller

Abril 2011
far de muleta

Els dies 22 i 23 d’Abril la secció de senderisme del CMES, va realitzar unes de les sortides estrella de la temporada, la travessa a la nostra vall. Una sortida de dos dies i amb una important distància i desnivell.

volta2

El divendres 22, sortiren del Port de Sóller, direcció al refugi de Muleta. Començà a ploure, però no va aturar les ganes de seguir endavant. Passaren per Muleta Gran, Son Mico, pas de sa Galera, Puig de Galera. Aquí el dia s’havia estirat i pogueren gaudir de les vistes de la vila de Deià. Seguiren cap en es Puig d’es Vent, pla de sa serp, baixant cap a les cases del Rei Sanç i font d’es Teix. Enfilaren cap en es pas d’en Topa, cases de la serra, repetidor d’Alfàbia. Per la serra d’Alfàbia, la boira es podia tallar amb un ganivet. Seguiren amb més ganes que mai per passar pes Penyal de s’Anell, Puig d’es Sementer Gran i cases de s’Arrom, on pernoctaren i gaudiren d’un merescut descans.

volta3 volta4

El dissabte 23, despertà ennigulat i amb pluges febles. Començaren prest perquè el dia seria llarg. Sortiren de s’Arrom, passant pes coll d’es Cornador Gran, cases de l’Ofre, Coll de l’Ofre, Coll de ses Solanes i Portell de sa Costa. Aquí començava sa part més tècnica de la sortida (Cresta de son Torrella i la pujada en es Penyal de Migdia), però les roques estaven completament banyades i seguia ploguent, essent un perill continuar per la zona que estava previst. Per tant decidiren continuar per una zona més segura, comellar de son Torrella, túnel de Monnaber, finca de Monnaber, comuna de Fornalutx, camí de Balitx, sa Figuera i Port de Sóller.

S'Arrom

La propera sortida tornarà a ser de nivell alt (Sóller, portell de sa Costa, Cresta de Son Torrella i Penyal de Migdia).

pàrquing de Can Miró a l'arribada al Port

ELS 5 MILS...

Març 2011
5mils25mils5

El repte i el nivell eren importants, nivell mitjà / alt, però els agosarats muntanyencs el varen resoldre amb valentia. Varen sortir del pàrking de Cúber per dirigir-se al tres mils (excursió clàssica de la nostra Serra).

5mils1

Començaren per pujar en es coll d’es bosc i enfilar sa Rateta (1113 m ), on començaren a gaudir d'immillorables vistes.

5mils9

Perderen desnivell per passar per es coll d’es Gats i enfilar na Franquesa (1067m). Baixaren cap en es coll d’es Cards, on es cim estrella de la nostra vall els esperava, l’Ofre (1091m).

5mils3

Però aquí, no acabaren de disfrutar de la muntanya i anaren cap es puig d’es coll d’es Jou (1052m).

5mils4

Tot seguit hi ha es coll d’es Jou, seguiren cap a sa cota 1013 m, Cornador Gros (956m), mirador d'en Xim Quesada. Començaren a baixar cap a la nostra vall pel camí de s’Alavern i camí vell d’es Barranc.

5mils6

La propera sortida serà la quarta edició de la volta a Sóller, pels cims. On durant dos dies faran la volta a la nostre vall. És una de les excursions estrella del calendari de senderisme del CMES.

5mils7 5mils8

SORTIDA GALILEU-MASSANELLA

Febrer 2011

El passat diumenge 20, la secció de senderisme del CMES, va fer la sortida mensual per la zona de Lluc.El dia començà amb pluges febles, motiu que no va aturar els muntanyencs.

galileu5

Sortiren de Lluc direcció a l’alzina dels set cimals, voltes d’es Galileu, visitaren es clot i caseta de neu d’es Galileu i pujaren el puig d’es Galileu.

galileu2

Després baixaren pel coll d’es telègraf, i seguiren pujant fins arribar en el coll d’es Prat i allà enfilaren el Massanella, per es pas d’es coll de ses Basetes.

galileu3

Desprès de gaudir de les meravelloses vistes d’es puig d’es Massanella començaren es descens cap en coll de sa Línia, finca Comafreda, coll de sa Batalla i Lluc.

galileu4

Excursió circular ja amb un important desnivell per començar a preparar el principal repte de l’any en el mes de Juliol, que és la sortida a Pirineus.

galileu1

CIRCULAR VOLTA AL PUIG ROIG

Gener 2011

El passat diumenge 23, la secció de senderisme de CMES va començar les sortides de l'any 2011. Amb més força que mai i amb ganes de passar-ho bé, va realitzar una clàssica de la nostra estimada serra de Tramuntana, la volta completa en el Puig Roig.

puigroig1

El dia començà fred i amb gran part de la muntanya nevada, malgrat en poca quantitat.

puigroig9 puigroig5

Sortiren de Lluc per baixar en es clot d’Albarca, pujant cap a Cosconar i el quarter dels Carabiners.

puigroig2 puigroig4 puigroig3

El tram que els esperava gaudiren de les immillorables vistes cap en es Morro de Sa Vaca, Torre de Lluc i la mar, passaren pel pas d’en Segarra i coll dels ases, on dinaren.

puigroig7

Baixaren cap a les cases de Mossa, C-710, es Pixarells i Lluc.

Una excursió sense molt desnivell, però de distància i bellesa considerable.

puigroig6

La propera sortida serà pujar en es puig Galileu, coll d’es Telègraf i Comafreda.