Secció de Senderisme - Any 2016

Una sortida per la zona de l'Ofre i Comasema

La secció de Senderisme va realitzar el passat diumenge una sortida per la zona de l'Ofre i Comasema, una caminada prou interessant i de nivell mitjà i alt.

La sortida es va iniciar al portell de Son Torrella. Des d'allà els nostres socis es dirigiren cap a la vall de Son Torrella, arribant davant el Portell de Sa Costa. Allà agafaren el sentit contrari, a través del pas de l'Encletxa.

Més tard arribaren al Coll de la Creu o de l'Ofre i seguiren cap el Coll den Poma. En aquest punt deixaren la pista per davallar en direcció a Orient. Concretament, baixaren cap a Comasema pel pas dels Caçadors. Una vegada arribats a Orient travessaren la finca i pujaren el Coll des Gat per arribar a la pista de l'Ofre, superar el pas de n'Alí i acabar la sortida novament al portell de Son Torrella.

8 d'octubre de 2016

Ruta circular pels voltants de la vall

La secció de Senderisme del CMES va reprendre diumenge passat, després d'unes merescudes vacances d'estiu, el seu calendari d'activitats. Per obrir la nova temporada es va optar per fer una ruta circular pels voltants de la vall.

El grup senderista va començar la caminada a la rotonda de Can Repic i es va dirigir cap el camí del Pujol den Banya. Després d'una estona caminant es desviaren pel Camí Vell de Palma, arribant al Túnel de Palma i al monument al 75è aniversari del Ferrocarril de Sóller.

Seguidament es va ascendir pel camí del Metro, assolint el pas del Pi. En aquest punt va començar el descens cap el Camí del Racó den Barona, el pas del Racó den Barona, el Camí de Castelló, les cases del Pujol den Banya i acabant novament a Can Repic.

En definitiva, una sortida prou interessant per començar a preparar les darreres sortides d'aquest any 2016.

25 de setembre de 2016

Una sortida fins el cim del puig Roig

La secció de Senderisme va realitzar diumenge passat una nova sortida del seu calendari d'activitats a la zona de Mossa, una excursió que li va permetre arribar fins el cim del puig Roig.

Els participants començaren la caminada al portell de Mossa en direcció a les cases de la finca per enfilar el Coll dels Ases.

A continuació, seguiren pel camí que envolta aquest puig escorquí fins que emprengueren directament cap el cim del puig Roig.

Una vegada allà dalt varen poder gaudir d’unes vistes immillorables. Després, baixaren per un pas fins arribar quasi a Cosconar, concretament arribaren a la font dels Polls, lloc escollit per dinar. En el tram final de la sortida es va pujar cap a Lluc i s’acabà al refugi de Son Amer.

La propera activitat del grup excursionista solleric serà a la zona del parc natural de la Península de Llevant. Concretament, està prevista una sortida a l’entorn de l’Arenalet del Verger.

18 de maig de 2016

Una sortida de senderisme de Sóller fins a Palma

La secció de Senderisme va realitzar el dissabte passat una sortida d’alt nivell. Els participants recorreren la distància que separa Sóller de Palma. Però no precisament pel camí més curt.

Sortiren de Sóller en direcció al camí de Son Pons, el camí des Rost i el camí de Castelló. En arribar a Deià efectuaren una petita aturada per continuar ràpidament cap els cingles de Son Rullan, el camí de l’Arxiduc, la cova de l’Ermità Guillem i Valldemossa.

A continuació, després de passar pel costat de la Cartoixa, arribaren a la Comuna de Valldemossa, el Coll de Sant Jordi, el camí de Son Cabastre i accediren al casc urbà d’Esporles on feren la darrera aturada.

La caminada va continuar cap el camí des Verger, el Coll de s’Heura, el camí de Son Malferit i Sarrià. El cementeri d’Establiments fou el punt i final d’una llarga caminada en la que s’acumularen importants desnivells.

La propera sortida serà passat les festes de la Fira amb la pujada al Puig Roig.

21 d'abril de 2016

Una sortida al Cingle de les Bufaranyes

La secció de Senderisme va realitzar el passat diumenge una nova activitat del seu calendari anual.

La sortida va transcórrer per la península de Formentor, visitant una zona d’especial singularitat com és el Cingle de les Bufaranyes.

Durant bona part del camí es va poder gaudir d’unes vistes immillorables de la costa, i també de les peònies que ara comencen a florir.

La caminada va començar al Pla de Ses Arenes en direcció al Coll de l’Home. Posteriorment, el grup va seguir cap a la Punta de les Fonts Salades i va arribar al Cingle de les Bufaranyes. La sortida va finalitzar retornant al Pla de Ses Arenes.

5 d'abril de 2016

La sortida de Setmana Santa, a Formentera

La secció de Senderisme ha aprofitat les festes de Setmana Santa per realitzar una sortida fins a Formentera per recórrer els camins del perímetre de l'illa i visitar diversos llocs d’interès.

La caminada va començar el dijous dematí amb el desplaçament fins a les Pitiüses. El mateix dematí començaren a caminar des del Port de La Savina, fent un tram de costa d’uns 23 quilòmetres fins el torrent de s’Algar.

El divendres la sortida va continuar des d’aquest punt cap Es Caló, amb un recorregut de 28 quilòmetres. El dissabte la caminada els va dur fins al port de La Savina per acabar amb una caminada de 21 quilòmetres. Seguidament, tornaren cap a Palma per posar el punt i final a una sortida d’autèntic luxe.

La propera sortida de la secció senderista del club de muntanya solleric serà aquest proper cap de setmana al Cingle de Ses Bufaranyes, a Formentor.

31 de març de 2016

Sortida de geologia al puig de Ses Bruixes

La secció de Senderisme va realitzar el passat diumenge una sortida cultural de geologia. Una vegada més, el geòleg Damià Perelló fou l’encarregat de guiar el grup durant el recorregut.

La sortida es va desenvolupar a l’entorn del puig de Ses Bruixes, al terme municipal de Llucmajor. La caminada va començar al cementeri d’aquesta població, emprenent cap el camí de Galdent i desviant-se tot seguit pel camí de Ferrutxelles per agafar el camí vell de Porreres o camí de Son Roig.

A continuació, agafaren un caminoi per pujar fins el puig de Ses Bruixes (155 metres). Des del cim, crestejaren fins arribar al puig de Galdent.

Una vegada assoliren aquest darrer cim baixaren cap a les pedreres de Galdent i acaben la caminada a través del camí de Galdent.

La propera activitat de la secció ja serà durant els festius de Setmana Santa, amb la sortida que s’està preparant per recórrer el perímetre de l’illa de Formentera.

8 de març de 2016

Transitant per una ruta poc coneguda de la nostra vall

La secció de Senderisme va realitzar diumenge una sortida pels voltants de la nostra vall. Concretament, l’expedició va recórrer part de la Serra.

Sortiren des de Can Repic en direcció al Coll de Sóller. Seguidament, el grup de senderistes es va desviar pel camí de Ses Rotes de Can Barreteres.

Per allà, després d’una bona estona de pujada, agafaren el camí de Son Barranco que quasi els deixà a la pista forestal de la Serra. En assolir el cim gaudiren d’una vista panoràmica de tota l’illa.

Després, passaren a la vessant sud i baixaren pel pas del Porc, pel camí del Través i arribaren al Coll de Sóller. Allà va finalitzar aquesta interessant sortida per una zona poc coneguda de la vall.

La propera sortida del grup serà per la zona de les Voltes den Galileu.

25 de febrer de 2016

Primera sortida de l'any, a la Serra dels Teixos

El passat diumenge la secció de Senderisme va efectuar la primera sortida de l’any, realitzant una excursió per la zona de la Serra dels Teixos.

El grup va començar la caminada al costat de l’embassament del Gorg Blau. Caminaren pel costat de la presa i en paral.lel al tub que transporta l’aigua. Després d’una llarga pujada, passaren pel Coll des Castellot den Coll.

Una vegada dins Son Nebot l’expedició va perdre una mica d’alçada, per continuar seguidament amb una pujada per dins un comellar que els va deixar al Coll dels Telègrafs (1.125 metres). A continuació arribaren al Coll del Massanella.

Des d’aquest punt es desviaren cap a l’interminable Serra dels Teixos (1.259 metres), on varen poder gaudir d’unes vistes espectaculars.

Quan el grup va ser a sa Trona es va desviar en direcció a la canal d’aigua Gorg Blau-Cúber i baixaren novament fins l’aparcament del costat de la presa.

19 de gener de 2016

Arxiu

Senderisme 2011

Senderisme 2012

Senderisme 2015

Senderisme 2016

Enllaços

Normes bàsiques de seguretat a la muntanya.pdf